2011. március 3., csütörtök

A Cégünk kiválasztása

Mi alapján válasszunk MLM céget a munkánkhoz?

Ez egy olyan kérdés, amit nem érthetnek azok, akik még nem vettek részt korábban MLM-vállalkozásban. Pedig a sikerünknek ez egy igen meghatározó része, sőt a szempontok ismerete megkímélhet bennünket rengeteg kudarctól, csalódástól és anyagi veszteségtől is. A főbb szempontokat megtalálhatod Nógrádi Bence "Mikor Leszel Milliomos? II." című, ma már klasszikusnak számító könyvében. A könyvben leírt szempontokat vettem alapul, ezeket rangsoroltam és kiegészítettem a saját szempontjaim alapján. Illetve véleményeztem a saját vállalkozásomban szerzett tapasztalatok alapján.

1. Stabil, tőkeerős cég:

Nagyon fontos szempont, ugyanis gyakori, hogy ígéretes új cégek az első 1-2 évet nem élik túl. Elegendő annyi, hogy egy tengerentúli szállítmány csúszik két hetet és a cég elveszíti hitelét az adott kontinens országainak törzsvásárlói körében. Tehát olyan céget keress, amelyik már több éve sikeresen működik. Azt vizsgáld meg, hogy hány országban van jelen, mekkora létszámmal és mekkora forgalmat bonyolítanak.

A DXN 17 éves történelme alatt több, mint 100 országba jutott el, 5millió regisztrált tagja van és a cég - mivel a Kuala Lumpuri tőzsdén jegyzett vállalat - összes gazdasági jelentése elérhető a cég honlapján: http://dxn2u.com/
. A DXN jelenleg a 40. helyen szerepel egy rangos felmérés szerint az MLM cégek rangsorában - az ázsiai cégeknél az elsők között.

2. Elérhető vezetők - kiváló ügyfélszolgálat:

Szintén elsődleges szempont, ugyanis a megbízhatóságot, megkérdőjelezhetetlen stabilitást jelenti és kiváló kiszolgálást feltételez. Ha küldesz a központba egy emailt (van-e ilyen email-cím?), akkor arra kapsz-e választ? Van-e hazai központ, vagy legalább egy magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálat létezik-e a cégnél? Milyen módon és mekkora költségekkel jutsz a rendelt termékekhez?

Itthon üdítő színfolt a DXN ebből a szempontból: a cég európai központja Budapesten található
és az ügyfélszolgálata kiválóan, több nyelven végzi a törzsvásárlók kiszolgálását, háttér-támogatását. A cég teljes mértékben legálisan, a hazai törvényeknek és az Uniós előírásoknak is megfelelően működik és ma már - a környező országokkal együtt - több, mint 50 egységből álló, a törzsvásárlóit ellátó és kiszolgáló központtal, úgynevezett Service Centerrel (SC) áll szerződésben. Ezek a SC-k a környékükön élő törzsvásárlóknak postaköltségtől mentes árú-átvételt biztosít.

Itthon jelenleg 15.000.-Forintos megrendelés felett (akár többen is rendelhetnek közösen) ingyenes házhoz szállítással áll a cég a törzsvásárlói segítségére. A helyi SC-vel nem rendelkező országokba a DPD-futárszolgálat néhány nap alatt kiszállítja a megrendelt árút.

3. Alacsony költségű indulócsomag és képzési költség:

Ez egy olyan lényeges pont, amely azt a fontos kérdést is eldönti, hogy a cég felvállalható-e vagy sem. Az első szempont, hogy ami ingyenes, azt senki nem becsüli meg, illik ide egy régi mondás, ami így szól: "ingyen sajt csak az egérfogóban található". Viszont ha irreálisan magas a beugró, akkor az riasztó lehet és erősen redukálja a célpiacot. Szintén vigyázni kell azokkal a cégekkel, amelyeknél aránytalanul sok pénzt kérnek a képzésért.

Egyszeri 5.000 Forintos regisztrációs költséggel számolhat az, aki a DXN-t (minket) választ és ezért egy életre-szóló tagságot kap mindenki. Ezt soha többet nem kell megújítani, és a további tagság feltétele egyetlen termék megvásárlása egy naptári évben.

A hazai DXN hálózatban az összes online képzés, a webkonferenciás tájékoztató és bemutató-rendszer, valamint a letölthető anyagok ingyenesen állnak a hálózatépítők rendelkezésére. A hagyományos képzéseken a terembérlet kifizetésére éppen elegendő az általában 1000 Forintos - jelképes részvételi díj. Abszolút hálózatépítő-barát és lehúzás-mentes a képzés.


4. Nincs vásárlási kötelezettség:

Egyes cégeknél csak akkor maradhatsz tagja a rendszernek, ha minden hónapban vásárolsz egy bizonyos mennyiséget a termékekből. Ezek a cégek nyíltan azt ismerik el, hogy amennyiben nem teszik kötelezővé a vásárlást, az emberek nem fogyasztanák a termékeiket. (Ez nem tévesztendő össze azzal, amikor a cég azért vár el tőled rendszeres fogyasztást, hogy a csoportod forgalma után jövedelemhez juss).

A DXN-nél van vásárlási kötelezettség: minden naptári évben 1 azaz egyetlen darab tetszőleges terméket kell megvásárolnia annak, aki tagja akar maradni a rendszernek. Ez egy olyan vállalható feltétel, amit ha valaki nem vállal, akkor neki egyébként is teljesen fölösleges beregisztrálnia.

5. Korrekt jutalékrendszer (marketingterv):

Négyféle alap-jutalékrendszer létezik: bináris, leválásos (break-away), mátrix és az unilevel (ezekről később majd részletesen is írok). Mindegyiknek meg van a sajátossága. A bináris rendszer tulajdonképpen egy kétszemélyes mátrix, ahol egy kötött struktúrában mindenki alá csak két-két új tag kapcsolódhat. A binárisnál általában nincs meghatározva a felépíthető szervezeted mélysége, a mátrix-nál általában ez is kötött, pl a 3X7-es mátrix azt jelenti, hogy maximum 3 szélességű frontvonal mellett maximum 7 mélységből kapsz jutalékot. sajnos kötött az elérhető jövedelem szintje ezekben a rendszerekben és a korábban csatlakozók egyértelműen jobban járnak a később csatlakozóknál.

Az unilevel és a leválásos rendszerek hasonlóak egymáshoz, mindkettőnél korlátlan számú frontvonalat (közvetlen, direkt csapattárs) engedélyeznek. Az unilevel rendszer abban különbözik a másiktól, hogy általában csak egy bizonyos mélységből kaphatsz jutalékot.

A figyelemre méltó üzleti terv 5 jellemzője:
  • Csak a tényleges forgalom után jár jutalék, az új belépők után nem
  • A csoportod forgalmának növekedésével arányosan emelkedik a havi jutalékod
  • Nincs korlátozva, hogy mennyi pénzt kereshetsz
  • Jogdíj jellegű jövedelem (ami az utódokra örökíthető)
  • Könnyen érthető és átlátható

A DXN jutalék-rendszere rendelkezik mindezen jellemzőkkel
, fajtáját tekintve pedig az unilevel és a break-away rendszer keveréke, egy olyan újítással ötvözve, amit kevés cég alkalmaz. Ez pedig az a feltétel, hogy az adott havi csoportbónusz (%) mértéke nem az adott havi forgalomtól függ, hanem az összes addig elért (görgetett) csoport-forgalom mértékétől. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy az adott hónapban elért pontok hóvégén nem nullázódnak le, és így a következő hónapot ugyanarról a szintről folytathatjuk. Ez az előny azt eredményezi, hogy nálunk arányosan oszlik el a havi forgalom és nincs hóvégi stressz
amiatt, hogy a szponzorod hívogat, hogy miért nem vásárolsz még többet. :)

A fejlesztési- és vezetői bónuszok révén gyakorlatilag korlátlan mélységből kaphat jutalékot az, aki ezek egyszerű feltételeit teljesíti. Jutalékrendszerünk azt jutalmazza ezekkel a plusz-bónuszokkal, ha a csapattársaidat segíted ugyanarra a szintre, ahol most Te is vagy. Sőt ha valamelyik csapattársad szintben (minősülésben) megelőzött, Te akkor is kapni fogod ezeket a plusz-jutalékokat a csoportja forgalma után! Így a DXN jutalék-rendszerében valóban nincsen leváló láb, elveszett csoport-forgalom, vagy eltűnt pontérték.

A DXN üzleti tervének alsóbb szintjein is megtalálható egy olyan jogdíj jellegű bónuszfajta,
amely az átlagos cégeknél csak a legmagasabb szinteken érhető el legtöbbször. Többek között ez is hozzásegít ahhoz, hogy már alacsonyabb szinteken is valóban kiszállhass a vállalkozásodból, és élvezhesd a folyamatosan növekedő passzív jövedelmedet! Ez egy rendkívül ösztönző és tisztességes jutalék-rendszer!

6. A jutalék kifizetésében nem lehet hiba:

Járj utána, hogy áll a cég a jutalékszámításokkal! Éppen elég dolgod lesz az üzlet építésével, nem akarsz később még arról is vitatkozni, hogy mennyi pénz jár neked a hónap végén. Amelyik cégnél nincs megoldva, hogy a tagok korrekt, naprakész nyilvántartás alapján tájékozódni tudjanak a mindenkori forgalmáról, csapatáról, jutalékáról, vagy visszatartja a pénzed, vagy hibákat követ el a számításoknál, azt gyorsan el kell felejteni!

A DXN-ben eltöltött több, mint egy évem tapasztalata alapján elmondhatom, hogy a belső, intranet-hálózatunkban található személyes nyilvántartásom mindig naprakész volt, ott nyomon tudtam követni nemcsak a saját, de a csapattársaim aktivitását, tevékenységét, forgalmát, szintjét is. A jutalék számításában nagy pontosságot tapasztaltam, a külföldi csapattagok forgalma utáni jutalékokat is mindig pontosan számolták ki és pontosan annyi jutalékot kaptam, amennyire a teljesítményem alapján számítottam.

7. Használható és könnyen érthető információs anyagok és képzések:

Vizsgáld meg a cég által kiadott ismertetőket, brosúrákat, könyveket. A céges jegyzetek, CD-k lépésekre lebontva elmagyarázzák, hogy mi a teendőd, vagy pedig külföldi anyagokból összeollózott, rossz magyarsággal lefordított zagyvaságokat tartalmaznak? Milyen segítséget kapsz az induláshoz? Mit találunk a kezdőcsomagban? Milyen képzéseket ajánl a cég?
Milyen a minősége a termékeket bemutató anyagoknak? Van-e online elérhetősége, központi honlapja és háttérirodája esetleg ingyenes/fizetős online képzési rendszere?

Milyen a céges rendezvények hangulata? Az egész rendezvény hangulata egy halotti torra emlékeztet, vagy épp ellenkezőleg: egy motivációs technikákra épülő parasztvakítás a rendezvény lényege, vagy pedig valóban vidám, családi hangulat van?

A DXN-re nagyon jellemző egy olyan tény, amelyet Mátrai Szilárdtól hallottam a szerbiai Szabadkán az ottani első SC megnyitása alkalmából tartott rendezvényen: "A DXN képzési rendszere azért egyedülálló ma az MLM cégek között, mert ingyenes online képzési rendszerének segítségével tökéletesen oldották meg a hálózatépítők egységes aszinkron rendszerű képzését!" Aszinkron alatt azt értjük, hogy a különböző képzettségi szinten lévő tagok egyidejűleg, egyszerre kapják meg a szintjüknek megfelelő képzést.

Az egységes alapot egy Startfüzet nyújtja, amelynek gyakorlati oktatása a rendszeresen megrendezésre kerülő Start-képzésen történik, illetve a szintén rendszeres, különböző szintű vezetőknek szóló képzések teszik teljessé a képet. Az online képzést támogatja egy olyan lehetőség, ami szintén nem sok helyen lehetséges, ráadásul ingyenesen: a vezetők a saját csapatuk képzésére webkonferencia-termet és időpontot igényelhetnek.


Azoknak akik csak a lényegre kíváncsiak:

Egy korrekt MLM üzlet 12 legfontosabb jellemzőjének felsorolása:
  1. A cég alapítója, vagy családja irányítja az üzletet
  2. Alacsony indulási költség
  3. Visszavásárlási garancia a termékeken
  4. Toborzásért nem jár pénz, csak a tényleges forgalom után jár jutalék
  5. A jutalékok kifizetése késedelem és hiba nélkül történik
  6. Az üzleti terv nem változik állandóan
  7. Korlátlan szponzorálási lehetőség - az üzlet növekedésének nincs akadálya
  8. A képzésekhez, szakkönyvekhez és hanganyagokhoz reális áron lehet hozzájutni
  9. A cégnek számos terméke van, amelyek közül a vásárlók tetszőlegesen választhatnak
  10. A cég elérhetővé teszi a munkatársak számára a jó minőségű oktatást, képzést
  11. A cégnél van legalább egy olyan személy, akinek a dolga a cég hírnevének építése (public relations)
  12. A termék/szolgáltatás jellemzői:
  • a magas minőség,
  • bizonyítható működés,
  • korrekt, a piac által megfizethető ár,
  • eladható, a piacon határozott igény van rá,
  • elfogyó termék legyen, egy vásárlás után rendszeresen jöhet bevétel ugyanattól a vásárlótól.

A DXN
legfontosabb előnyei röviden:
  • felvállalható, tisztességes üzlet,
  • korrekt cég, megbízható, stabil háttérrel,
  • kiváló termékek, megbízható vevőkiszolgálás,
  • élvezeti cikk a fő termék (mindenki kávézik),
  • alacsony indulási és fenntartási költségek,
  • nagyon jó, szisztematikus képzési rendszer,
  • a világon korlátlan szponzorálási lehetőség,
  • hatalmas növekedési lehetőség a most induló európai országokban,
  • humánus, kényszermentes jutalék-rendszer,
  • a pontok nem nullázódnak a hónap végén,
  • nincs felső határa a jövedelemnek,
  • és a legfontosabb: kiszállási lehetőség - nem csak a legfelsőbb vezetők számára.

Nincsenek megjegyzések: