Hogyan keress jelölteket?

Elsőként neked kell eldöntened, hogy kiket keresel. Akár online, akár hagyományos eszközökkel építed a hálózatodat, az legyen az első döntésed, hogy eldöntöd azt, hogy kikkel szeretnél a csapatodban együtt dolgozni. Ez elsőre kicsit furcsán hangzik, de ha végigolvasod ezt az oldalt, akkor rá fogsz jönni a miértjére.

A legjobb, ha hozzád hasonlóan gondolkodó üzlettársakat keresel. Olyan gondolkodású embereket, akik maguk akarják menedzselni az életüket és nem csak a sült galambot várják. Akár online, akár hagyományos hálózatépítéssel foglalkozol, az a leghatásosabb módszer, ha előválogató eszközöket alkalmazol a neked megfelelő emberek kiválogatására. Ne feledd: Te válogatod meg, hogy kikkel dolgozol együtt!

Hagyományos hálózatépítésnél alkalmazott jelöltkeresés eszközei:

Rengeteg ilyen módszert tanulmányoztam és a leghumánusabb, legegyszerűbben duplikálható módszernek Don Failla szalvétabemutató rendszerét találtam, amelyet az "A 45 Másodperces prezentáció, amely megváltoztatja az életedet" című könyvében találhatsz meg. Az előnye az, hogy teljesen kezdők is könnyedén tudják a könyvben ismertetett módszert alkalmazni, a könyvet pedig a megfelelő jelöltek előválogatásának eszközeként könnyen tudják használni.

Az általunk alkalmazott első módszer a következő (részlet a könyv 7. fejezetéből) :

A jelöltkutatást egyszerűbben úgy is fogalmazhatjuk, mint a HARMADIK FÉL MEGHÍVÁSA. Nagyon fontos, hogy valamennyi munkatársad tudja, mit jelent a HARMADIK FÉL MEGHÍVÁSA, és hogyan kell azt csinálni.

Magyarázat: Ha ismerem Carolt, NEM megyek oda hozzá, hogy közvetlenül megkérdezzem tőle, hogy érdekli-e őt egy extra jövedelem. Ezt azért nem teszem, mert Carol, még ha akarna is (vagy ha szükséges is lenne a számára) némi extra jövedelmet keresni, valószínűleg azt a látszatot szeretné kelteni, hogy ő jól áll anyagilag, és ezért azt válaszolná: „Nem, engem ez egyáltalán nem érdekel." 

Ilyenkor inkább azt TESZEM, hogy odamegyek Carolhoz, és valami ilyesmit mondok neki: „Carol, nemrég egy új és izgalmas üzletbe fogtam, és úgy gondolom, segíteni tudnál nekem. Véletlenül nem ISMERSZ VALAKIT, akit érdekelne némi extra jövedelem?" (vagy: - „aki érdeklődne egy másodállás iránt?")

Figyeld meg: a „Harmadik fél" itt a VALAKI. Azt kérdezem tőle, hogy ismer-e VALAKIT.

Végezz el egy kísérletet ezzel kapcsolatban. Tedd fel a kérdést a következő tíz embernek, akikkel összefutsz (benzinkutas, boltos, borbély, ruhatisztító stb.), hogy ismernek-e VALAKIT, aki szeretne hozzájutni némi extra jövedelemhez, és figyeld a reakciójukat. A válaszuk elárul neked valamit. A legtöbb esetben valószínűleg azt a kérdést kapod válaszul, hogy „Miről van szó?". Az ok; amiért ezt a kérdést felteszik, az, hogy ők ISMERNEK ILYEN SZEMÉLYT, aki extra jövedelmet szeretne keresni, és ez a személy — ŐK MAGUK. Ők szeretnének egy kicsit többet tudni erről a lehetőségről, hogy dönteni tudjanak.

Ha tehát felteszik azt a kérdést, hogy „Miről van szó?", nincs szükség arra, hogy tovább fokozd a kíváncsiságukat. Az emberek többnyire zokon veszik, ha el akarják őket rángatni egy idegen ember otthonába egy másfél órás prezentációra — úgy, hogy fogalmuk sincs, miért mennek oda. Amikor megkérdeznek, hogy miről van szó, te is válaszolhatsz kérdéssel: „Hallott már valamit a Multi-Level Marketingről?" Erre kétféle válasz lehet: vagy „Igen", vagy „Nem". Ha „Igen" a válasz, akkor kérdezz rá, hogy mit tud róla. Kezdeményezz vele egy ÁLTALÁNOS BESZÉLGETÉST az MLM-ről. (Ehhez segítségként utalok itt az I. fejezetre: „Bevezetés az MLM-be".) Hangsúlyozd úgy általában a Multi-Level Marketing üzlet egyes jellemzőit és a bekapcsolódás előnyeit.

A másik módszer (részlet a könyv előszavából):

Ha valaki egy hatalmas szervezet kiépítésébe fog, elegendő, ha az elején mindössze a 45 másodperces prezentációt ismeri. Aki még ezt sem tudja megtanulni, az fel is olvashatja a barátjának, vagy átvezetheti a szöveget 6x10 cm-es kártyácskákra, és odaadhatja az ismerőseinek, hogy olvassák el ők maguk.

Nem szükséges, hogy bármit is tudjál ezen a prezentáción kívül. Ha erre egyszer rájössz, és megérted, akkor bárkinek be tudod mutatni az üzletedet, mivel nincs olyan ember, aki ne lenne képes ezt utánad csinálni, ha akarja. Amire ehhez szükség van, az mindössze egy kis vágyakozás. Álom nélkül az egész mit sem ér.

Az általunk oktatott rendszer titka az, hogy ne beszélj. A beszéd a legnagyobb ellenséged. Minél többet beszélsz, a jelölt egyre inkább meggyőzi magát arról, hogy ő képtelen azt megtenni, amit te csinálsz. Minél többet beszélsz, ő annál inkább úgy gondolja, hogy neki erre nincs ideje. Ne feledd, az időhiányra való hivatkozás az egyes számú kifogás, amely miatt az emberek nem vágnak bele ebbe az üzletbe.

Miután a barátod átolvasta a 45 másodperces prezentációt, lehet, hogy kérdést fog feltenni neked. Nem számít, mit kérdez: ha válaszolsz neki, elvesztél. Mielőtt észbe kapnál, már öt további kérdése támad, és te ugrálhatsz egyik témáról a másikra. Ehelyett mondd neki azt, hogy minden bizonnyal sok kérdés merül fel benne, és hogy ezt a rendszert éppen arra tervezték, hogy a kérdéseire választ adjon. Ezért most odaadod neki ezt a könyvet.

Kérd meg, hogy olvassa el az első négy Szalvéta Bemutatót, és utána adja vissza neked a könyvet, max 3 nap múlva. Soha ne mondd senkinek, hogy olvassa ki a könyvet. Ilyenkor ugyanis felrakják a polcra, és csak a megbeszélt időpont közeledtével kapják elő. Csak az első négy Szalvéta Bemutató elolvasásáról beszélj, ez max. 25-30 perc. Úgysem fogják megállni, hogy ne folytassák tovább, és a megbeszélt időpontig jelöltjeid 90%-a végig fogja olvasni az egész könyvet.

A 45 másodperces prezentáció:

"Ha leszámítjuk az alvásidőt, az ingázással, a munkával, a nap mint nap szükségszerűen elvégzendő teendőkkel eltöltött időt az életünkből, a legtöbb embernek nem jut napi egy vagy két óránál több ideje arra, hogy azt csinálja, amit valóban szeretne csinálni; és még akkor sem biztos, hogy van rá elegendő pénze, hogy azt megtegye.

Felfedeztünk egy módszert annak megtanulására, hogyan lehet valaki „ura a saját életének" - otthonról irányított üzlet alapításával; és kialakítottunk erre egy rendszert, amely olyan egyszerű, hogy azt bárki meg tudja csinálni. Ez a módszer nem kívánja tőled azt, hogy eladj, és ami a legjobb benne, hogy sok időt sem igényel. Ha érdekel téged ez a lehetőség, kérdéseiddel fordulj ahhoz az emberhez, aki ezt a könyvet neked kölcsönadta."

Az a barátod, ismerősöd, aki ezt a könyvet kiolvasta, megérti a Network Marketinget. Ez igen lényeges szempont, mert a legtöbb ember azért nem csinálja ezt a vállalkozást, mert képtelen a rendszer lényegét megérteni. Most, hogy már értik a Network Marketinget, készen állnak arra, hogy bemutasd nekik a konkrét üzletedet: a DXN céget, a termékeket és a kompenzációs tervet. De hiszen én azt mondtam, hogy az üzleted elindításához semmi mást nem kell tudnod, mint a 45 másodperces prezentációt! Hát akkor most mit tegyél? Ezen a ponton kell a segédeszközökhöz vagy a csapatodhoz folyamodnod, hogy helyetted beszéljenek. Az eszközöket azok a webkonferenciák, a nyilvános bemutatók jelentik, amelyeket a céged biztosít. A csapatot a felsővonalad jelenti, amely a saját közvetlen szponzoroddal kezdődik.

Tegyük fel, megtaláltad az első jelöltedet. Túl vagytok a 45 másodperces prezentáción, és az illető már ki is olvasta a könyvet. Meghívod egy kávéra. Mondd meg neki, hogy ott lesz a szponzorod is, aki elmagyarázza neki az üzletet a nevedben. (Fontos kérdés - ki fizeti a kávét? Természetesen Te! Hiszen a szponzorod helyetted dolgozik. Hányszor kell fizetned a szponzorodnak, mielőtt saját magad is el tudod magyarázni az üzletet?) Meghívhatod egy webkonferenciára is, vagy egy nyilvános bemutatóra, esetleg küldhetsz az email-címére egy online prezentációt. Ezekről az eszközökről olvashatsz részletesen a "Hogyan használd az eszközöket" oldalon.