2011. február 19., szombat

A 3 lépéses rendszer használati utasítása

Elsőként azt szeretném kiemelni, hogy egy MLM üzletben a legfontosabb az ember! Igen, a legfontosabb az, hogy a hálózatunkba csatlakozó üzlettársaink hogyan érzik magukat a vállalkozásukban, kapnak-e kézzelfogható segítséget a saját üzletük építéséhez, vagy csak újabb, az MLM-ben csalódott, a hálózatépítést teljesen feladó fogyasztók lesznek.

Emellett nagyon fontos a termék, a termékek által elérhető előnyök, illetve a termékek folyamatos forgalma, mert ez az alapja a jutaléknak, a jövedelemnek. Ha csak üres regisztrációk történnek és nincs havi rendszeres forgalom, akkor az a hálózat csak egy felfújt lufi lesz!



A rendszerünk hátteréről:


Tisztában vagyok a korlátaimmal. Nem vagyok eladó-típusú ember. Az emberek 95%-ához hasonlóan én sem tudok és nem is akarok eladni, házalni, sőt a tábla előtt állva bemutatókat tartani. Nem akarom kitenni magamat annak a hatalmas stressznek, amivel nálam ezek a tevékenységek járnak!

Mi történik ma az MLM-ben?

Online MLM: - Figyu! találtam egy fantasztikus lehetőséget és ezt a csodálatos terméket, ez most a legújabb, legjobb, leghatékonyabb, legingyenesebb, legmagyarabb!!! Gyere és csatlakozz, két hónap múlva milliomos leszel, tök ingyen!!!
(Mindenki csak ugyanezeket próbálja lenyomni az ismerősei torkán, illetve ehhez hasonló reklámszövegekkel találkozhatsz mindenütt)

Hagyományos MLM: gyere el egy bemutatóra, tudod ezek olyan termékek, amitől még a levágott karod is visszanő... Neked feltétlenül szükséged van rájuk!!! Hogy tudtál egyáltalán létezni eddig nélkülük?! Gyere el, belépsz és holnapután hozol magaddal három barátodat, majd együtt meggyőzzük őket és aztán már Te tartod náluk a bemutatót. Annyi terméket fogtok eladni, hogy csak abból milliókat fogtok keresni havonta! Hogy nincs erre időd? Lássuk csak... szerintem arra van időd, amire akarod! Hogy nem akarsz eladni? Beteg vagy?! Ma már minden kőgazdag ezt csinálja!
(Meghívás - bemutató - "hogyan tovább találkozó" - kifogáskezelés - belépés vagy vásárlás; ez a folyamat nagyon munka- és időigényes, valamint rengeteg stresszt okozó visszautasítással jár)


A rövid bevezető után rátérnék a lényegre. Szerencsére létezik olyan megoldás a jelölt-keresésre, amely nem a termékekre, a hatóanyagokra, a (törvények szerint) leírhatatlan gyógyhatásokra helyezi a hangsúlyt, hanem a folyamatot megfordítva - a keresgélőket előválogatva, megszűrve - csak a legutolsó lépésben mutatjuk csak be az utazásunkhoz használt járművet (céget, terméket, jutalék-rendszert) a minőségi, előválogatott jelöltjeinknek. Most pedig lássuk a rendszer lépéseit:

Az 1. lépés:

Kapcsolat-felvétel.
- online módszerekkel: csak ennek a 3 lépéses rendszernek az előnyeire hívom fel a figyelmet. Én ezt az oldalt használom. Nem beszélek semmilyen termékről, cégről, lehetőségről és nem is teszek rá semmilyen utalást, viszont minden döntést az olvasóra bízok. Az érdeklődők jelentkezése egy űrlap kitöltésével történik és ez az űrlap akkor jó, ha minél hosszabb, részletesebb és tartalmaz kellemetlen kérdéseket is. Hogy biztosan csak azok töltsék ki, akik eldöntötték, hogy utánanéznek a rendszernek.

- hagyományos módszerrel: egy kötetlen beszélgetés végén a következő mondattal: "- Ne haragudj, nagyos sietek, csak egy kérésem lenne a végére. Esetleg segíthetnél nekem. Ismersz valakit, akinek szüksége lenne egy másodállásra, amivel kereshetne havi 50.000 Forintot?" Erre a kérdésre mindig azt a választ fogjuk kapni, hogy "- Miről van szó?" Ha válaszolsz neki és elkezded bemutatni a DXN-t, a kávét, a ganodermát, akkor elvesztél, mert az akivel beszélsz, egyre inkább azt gondolja, hogy ő képtelen lenne ennyi mindent megtanulni és ilyen sok ideje sem lenne, meg nem is tudna beszélni. Illetve a legfontosabb ok: nem tudok és nem is akarok eladni, sőt ajánlani sem terméket másoknak! Válaszold inkább azt, hogy... de ez már a 2.lépés.

A 2. lépés:

- hagyományos módszerrel: érdeklődés esetén csak annyit mondasz: "- Nagyon sietek, meg időm és energiám sincs arra, hogy most elmagyarázzam, úgyhogy itt van ez a könyv, odaadom neked. Olvasd el az első 5 fejezetét, kb 30-40 percedbe kerül és holnapután felugrok érte és válaszolok minden kérdésedre - természetesen egy kávé mellett :). Este fél 6 jó lesz neked?" Ezzel egy időben kiveszed a táskából a Don Failla: "45 másodperces prezentáció..." című könyvét és átadod neki. Majd elbúcsúztok és távozol. Akkor jó ez a lépés, ha ennél többet nem mondasz!

- online módszerrel: egy válasz-emailt küldesz neki, amely tartalmazza a könyv online változatát és megadsz neki még ezzel kapcsolatban néhány információt. Illetve megkéred, hogy olvassa el minimum az első 5 fejezetet és felajánlasz neki két időpontot a skype-beszélgetésre, vagy telefon-hívásra. Esetleg megkéred, hogy ő keressen téged, vagy ő adjon meg egy olyan időpontot, ami neki megfelel. Ha nem jelentkezik, vagy nem elérhető a megadott időpontban, ne ess kétségbe, lehet hogy még nem olvasta a leveledet, illetve ne feledd, hogy csak azokkal akarsz együtt dolgozni, akik ezt maguk is akarják. Nem szabad győzködni senkit és nem szabad senki után sem futni!

Mi történik, ha valaki elutasító, vagy ellenséges? Akkor nem szabad többet semmilyen üzletről beszélni többet, mert ő most nincs kereső fázisban, vagy tökéletesen elégedett a jelenlegi életével, helyzetével.
Ha semleges a hozzáállása, akkor meg lehet kérdezni, hogy mi az, amit nem értett és szépen válaszolni kell a kérdéseire, de csak egy-két szóban. A lényeg, hogy kiderüljön az, hogy elolvasta-e a könyvet. Nyugodtan elmondhatod neki a 3 lépéses rendszer lényegét és azt, hogy ezt a rendszert éppen azért találtuk ki, hogy ne kelljen beszélni. Érdektelenség esetén mindig ott a lehetőség a további érdeklődés felkeltésére a kávéval! Garantáltan meglepetést fogsz okozni, ha csak forró vizet kérsz és előhúzod a zsebedből a kávés-tasakot :).

Pozitív hozzáállás esetén következik a 3. lépés: A DXN, a termékek és a jutalék-rendszer bemutatása, szintén eszközökkel. Jelenleg mind a hagyományos, mind az online módszer alkalmazásánál ez a lépés egyformán a Dxneurope központi nyilvános bemutatója segítségével történik. A személyes beszélgetés során érdeklődést mutató jelentkezőnek egyszerűen elküldjük a legközelebbi (hétfő, vagy szerda esti nyilvános webkonferencia linkjét, jelszavát és a rövid instrukciókat a bejelentkezéshez). Itt újra érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy ez egy újabb olyan eszköz, amely helyettünk dolgozik - tehát nem nekünk kell bemutatókat tartanunk másoknak.

A webkonferencia után egy újabb beszélgetésre van szükség, amelyen az érdeklődőnek egyértelműen kell nyilatkoznia arról, hogy akar-e a saját vállalkozást indítani és a rendszerünket alkalmazva dolgozni, vagy nem. Nemleges válasz esetén 3 hónapig nem teszünk semmilyen lépést az irányába és csak ezután lehet tőle ismét megkérdezni, hogy történt-e az elmúlt időszakban olyan változás az életében, ami miatt esetleg elgondolkodott a saját vállalkozás indításán?

Pozitív válasz esetén meg kell mutatni a saját profi kávés weboldalunkat, meg kell neki mutatni a letölthető dokumentumokat és az online regisztráció mikéntjét, hogyanját. Ezután pedig az új csapattársunk szponzorálása következik, ami leginkább az ő tanításából áll, elsősorban a 3 lépéses rendszer használatából (az első lépéshez alkalmazott technikák elsajátítására, esetleg a weboldalának az elkészítésére gondolok), az intranet használatának bemutatásából, a felsővonal bemutatásából és a menet közben felmerülő kérdések megválaszolásából áll.

Annyit kell még hozzátennem a rendszerünkhöz, hogy a 3 lépéses rendszerünk tökéletesen, adatvesztés nélkül másolódik, hiszen az eszközök használatára bárkit 10 perc alatt meglehet tanítani. Viszont ne gondolja azt senki, hogy itt ezzel a módszerrel robotokat képezünk, hiszen a munkába mindenkinek bele kell vinnie a saját személyiségét. A személyes beszélgetés nem hagyható ki a rendszerből és annak során - a legelső benyomás fontossága miatt - már valóban az is döntő lehet, hogy az ember hogyan beszél az érdeklődővel, mennyire segítőkész, mennyire tudja a másikat meghallgatni, mennyire tud érdeklődést mutatni a problémái, helyzete iránt. Ez abból a szempontból is fontos, hogy mi hosszútávú együttműködésre keresünk partnereket, akiknek a sikeréért egyértelműen mi is felelősek vagyunk. És ez a szponzorálás csak folyamatos, rendszeres kommunikáció segítségével oldható meg.

2 megjegyzés:

Ágnecz Ferenc írta...

Van benne logika.

Mi lenne ha csinálnánk egy gyakorlati tréninget ahol ezt a technikát lehetne gyakorolni, ott lenne a csapatból aki eltudna jönni, és a gyakorlat után megbeszélni a tapasztaltakat , úgy hogy mindenki tanuljon belőle és ne legyen sértődött partner!

Judit Antal írta...

Nagyon tetszik. :)